Mittmaleri.no er en Bergensk nettbutikk som startet i 2021 som et hobbyprosjekt under corona. Nettbutikken selger maleutstyr som lerret, rammer, maling og malerpensler. Bedriften har ingen fysisk butikk, alt foregår på nett. Det er derfor avgjørende for Mittmaleri.no å være synlig for dem som søker etter deres produkter.
Oppdrag
Mittmaleri.no hadde allerede annonsering med Google Ads levert av en annen aktør. Det var imidlertid et ønske fra vår kunde å forbedre resultatene i form av økt handel i nettbutikken. Etter en gjennomgang av annonsekontoen viste det seg et potensial for forbedringer, og Digital Strategi opprettet ny annonsekonto med mer målrettet annonsering for å treffe kundegruppen bedre.

Utførelse og resultater
Fordelen med nettbutikker er at det er veldig enkelt å sammenligne resultater når det gjelder annonsering. Vi startet derfor samarbeidet med et testprosjekt på 3 måneder for å se om vi klarte å forbedre resultatene.
På grunn av en annerledes annonsestrategi og jevnlig optimalisering av annonsene lot ikke resultatene vente på seg. Til sammenligning med tidligere annonsering på Google Ads klarte vi å få inn mer verdifull trafikk på Mittmaleri.no.
Konverteringsfrekvensen, altså hvor mange prosent av brukerne som handler, hadde nemlig gått fra 5,9% til solide 12,9%! Antall konverteringer hadde også økt med 141%. En solid økning for kunden som til syvende og sist betyr flere ordrer og mer penger i kassen.
Det blir spennende å fortsette med den digitale strategien for Mittmaleri.no og vi gleder oss over så langt knallgode resultater

Hva sier kunden?
Vi er veldig fornøyd med jobben Digital Strategi har gjort! De har god kommunikasjon, fokus på kundenes behov og er løsningsorientert. Vi anbefaler Digital Strategi på det varmeste.