Oppdrag:
Nilsen & Sture Betong ønsket å oppgradere nettsiden sin da de opplevde nettsiden som utdatert. I tillegg var det et ønske om å gjøre nettsiden mer informativ og spennende. Nilsen & Sture Betong ønsket også å kunne få direkte henvendelser på flis- og murerarbeid med utfyllende informasjon om jobben slik at det ville bli lettere å kunne gi prisestimat før/uten befaring.
Utførelse:
Da vi startet på utarbeidelsen av nettsiden ble det gjort en behovsanalyse for å påse at nettsiden får frem alle tjenestene til Nilsen & Sture Betong i tillegg til relevant informasjon. Det viste seg at Digital Strategi måtte forfatte tekst i tillegg til at siden måtte bygges ut med flere tjenestesider.
For å gjøre nettsiden mer spennende og informativ ble det tatt nye bilder som er relevant til den siden man er på (f.eks. bilder av baderom under “Flis- og murerarbeid”). Det ble også tatt nye ansattbilder og miljøbilder som viser ansatte i arbeid. Dette for å spille på det personlige og løfte frem de ansatte i bedriften.
Under tjeneste-siden “Flis- og murerarbeid” ble det opprettet kontaktskjema med den informasjonen Nilsen & Sture Betong trenger for å gi et prisestimat. Det er naturligvis sporing med Google Analytics 4 på nettsiden og alle knapper, telefonnummer og kontaktskjema slik at vi kan måle hvilke kanaler som gir best effekt.

Konklusjon:
Nettsiden fikk seg et solid løft med tanke på design og brukervennlighet, i tillegg er nettsiden bygget etter Google sine parametre slik at nettsiden anses som SEO-vennlig. Dette er viktig dersom det skal jobbes med søkemotoroptimalisering i fremtiden. Med ny nettside fra Digital Strategi fremstår Nilsen & Sture Betong mer profesjonell på internett, og det kommer tydelig frem hva de leverer.
Før / Etter

